Toimitusehdot ja tietosuojaseloste

Tilatut tuotteet toimitetaan joko kirjeenä postitse, pakettina postitse, pakettiautomaatti SmartPOSTiin, matkahuollon kautta tai tavarat voi noutaa myymälästämme Riihimäeltä, Keskuskatu 18-20. 

Puhelin myymälään 010-3968700. Puhelin Sirpalle 050-5436905. 

TOIMITUSKULUT

Toimituskulut ovat 10,90 euroa, Ilmainen toimitus yli 100 euron tilauksiin. Smart postin paketin enimmäiskoko on 60x36x60 cm.

TOIMITUSAIKA

Tuotteiden toimitusaika on postin tai matkahuollon kautta tilatuissa tuotteissa 10 arkipäivää.   Noudettavista tuotteista saat viestin koska tilaamasi tuotteet ovat kerätty ja noudettavissa Riihimäen myymälästä, Keskuskatu 18-20. Puh. 010-3968700 tai 050-5436905. Noutotuotteet voi maksaa joko etukäteen tai noudettaessa.

Saat tilauksestasi tilausvahvistuksen sähköpostiisi heti tilauksen jälkeen. HUOM! Mikäli et saa tilausvahvistusta antamaasi sähköpostiosoitteeseen, emme ole vastaanottaneet tilaustasi. Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluun.

Unelmamekkojen käsiteltyä tilauksesi saat sähköpostiisi tarkemmat tiedot toimitusajasta.

Toimitamme tuotteita ainoastaan kotimaahan. Ulkomaille toimitettavat tilaukset hyvitetään takaisin asiakkaalle. - Only domestic deliveries. We do not deliver goods abroad, possible orders made from other countries will be refunded to the customer.

MAKSUPALVELUTARJOAJAT

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Lasku sekä pinssit
Svea Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla. Valitessasi maksutavaksi Svea Laskun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pinssit osoitteessa www.svea.fi/pins. Huomioithan seuraavat asiat:

Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan.  Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. 

Laskun muuttaminen luotoksi

Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku luotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät luoton tarkemmat luottoehdot. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti. 

Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi.
 
Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Erämaksu sekä pinssit

Svea Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Valitessasi maksutavaksi Svea Erämaksun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pinssit osoitteessa www.svea.fi/pins. 

Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.

Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä. Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

Yhteystiedot:
Svea Bank Ab, filial i Finland
Mechelininkatu 1A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: webpay@svea.fi
www.sveawebpay.fi

PALAUTUSEHDOT
Asiakkaalla on 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. 
Huom. Aletuotteilla ei vaihto- eikä palautusoikeutta.

Palautettavat tuotteet on pakattava huolellisesti niin etteivät ne pääse liikkumaan laatikossa sekä laitettava pehmustetta (esim. sanomalehteä) ympärille niin, etteivät pääse rikkoutumaan. 

Laatikko suljettava tiiviisti kiinni teipillä.

Tee epäsopivasta tuotteesta normaalisti palautus ja haluamastasi uudesta tuotteesta uusi tilaus verkkokaupassa.
Ennen palautusta ota yhteyttä 010-3968700 tai 050-5436905 ja sovi palautuksen muodosta.  POSTIN asiakaspalautuskoodi on 612881. MATKAHUOLLON asiakaspalautuskoodi on 9517985.

Liitä asiakaspalautukseen mukaan
- asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
-tai mikäli haluat vaihtaa tuotteen toiseen (esim. eri kokoiseen) laita tieto siitä mukaan.
 

Palautusosoite:
Unelmamekot
Keskuskatu 18-20,
11100 Riihimäki
Puh. 010-3968700

ONGELMATILANTEET KULJETUKSESSA TAI VAURIOITUNEET TUOTTEET

Mikäli tuote on kadonnut, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, ottakaa heti yhteyttä sirpa.majakero@unelmamekot.fi tai soittamalla puh. 010-3968701 tai 050-5436905, niin hoidamme asian.

Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa, tehkää heti noudettaessa ilmoitus postin tai matkahuollon virkailijalle.

YLIVOIMAINEN ESTE (Force majeure)

Unelmamekot ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Unelmamekkojen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Unelmamekkojen toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

REKISTERISELOSTE

Henkilötietolain (523/1999) 10§:n mukainen rekisteriseloste.

Rekisterinpitäjä

Unelmamekot (Y-tunnus:1869687-8)
Keskuskatu 18-20
11100 Riihimäki

Rekisteriasioita hoitava henkilö

Sirpa Majakero
Puhelin +358 50 5436905
Sähköposti sirpa.majakero@unelmamekot.fi

Rekisterin nimi

Unelmamekot.fi:n asiakasrekisteri

Rekisterin pitämisen peruste

Henkilö on rekisteröitynyt Unelmamekkojen asiakkaaksi tai ostanut Unelmamekot.fi:n tai Unelmamekkojen tavaraa, osallistunut kilpailuihin tai rekisteröitynyt facebookin tai verkkokaupan kautta sähköpostilistalle.

Rekisterin käyttötarkoitus

Rekisterin käyttötarkoitus on Unelmamekkojen asiakasrekisterin ylläpitäminen sekä asiakkaiden tilausten arkistointi ja käsittely. Rekisteriä käytetään myös kadonneiden pakettien seurantaan. Tietoja voidaan käyttää Unelmamekkojen toiminnan kehittämiseen liittyen ja tilastollisiin tarkoituksiin. Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain sallimissa ja edellyttämissä rajoissa.

Rekisterin tietoja voidaan käyttää Unelmamekkojen omissa rekistereissä mainonnan kohdistamiseen luovuttamatta henkilötietoja ulkopuolisille tahoille. Unelmamekot saattaa käyttää asiakas- ja palvelusuhteen ylläpitämiseen yhteistyökumppaneita. Tietoja käsitellään ainoastaan Unelmamekkojen  asiakassuhteen ylläpitämiseen eikä tietoja luovuteta kolmannelle osapuolelle.

Unelmamekoilla on oikeus julkaista asiakasrekisterin sisältämät tiedot sähköisenä tai kirjallisena luettelona, ellei asiakas sitä erityisesti kiellä. Luettelolla tarkoitetaan esim. postitustarroja suoramainoksiin. Asiakkaalla on oikeus kieltää tietojen julkaiseminen ilmoittamalla siitä Unelmamekkojen asiakaspalveluun, sähköpostitse sirpa.majakero@unelmamekot.fi.

Rekisterin sisältämät tiedot

Henkilörekisteri sisältää seuraavia tietoja:

·         Henkilön etu- ja sukunimi
·         Sähköpostiosoite
·         Postiosoite
·         Puhelinnumero
·         Tiedot käsitellyistä tilauksista
·         Tilausten seurantatiedot

Tietojen luovutus

Tietoja ei luovuteta Unelmamekkojen ulkopuolelle. Henkilötietoja ei siirretä Euroopan Unionin ulkopuolelle, ellei se ole Unelmamekkojen teknisen toteutuksen varmistamiseksi tarpeellista.

Rekisteröityneen henkilötiedot hävitetään käyttäjän pyynnöstä.

Rekisterin suojaus

Rekisteriä ei luovuteta sivullisille. Rekisterin käyttöoikeus edellyttää Unelmamekot.fi:in sisäisen verkon käyttäjäoikeuksia. Rekisteri sijaitsee Unelmamekkojen salasanasuojatulla palvelimella.

Rekisteröidyn oikeus saada pääsy tietoihin (tarkastusoikeus) 

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa, mitä häntä koskevia tietoja Unelmamekkojen asiakasrekisteriin on talletettu. Tarkastuspyyntö tulee tehdä tämän tietosuojaselosteen kohdan 13 mukaisesti. Tarkastusoikeus voidaan evätä laissa säädetyin perustein. Tarkastusoikeuden käyttäminen on lähtökohtaisesti maksutonta. 

Rekisteröidyn oikeus vaatia tiedon oikaisemista, poistamista tai käsittelyn rajoittamista 

Siltä osin kuin rekisteröity tai käyttäjä voi toimia itse, hänen on ilman aiheetonta viivytystä, saatuaan tiedon virheestä tai, virheen itse havaittuaan, oma-aloitteisesti oikaistava, poistettava tai täydennettävä rekisterissä oleva virheellinen, tarpeeton, puutteellinen tai vanhentunut tieto.  

Rekisteröity voi vaatia virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen tiedon oikaisemista, poistamista tai käsittelyn rajoittamista. Korjauspyyntö tulee tehdä tämän tietosuojaselosteen kohdan 13 mukaisesti. 

Rekisteröidyllä on myös oikeus vaatia rekisterinpitäjää rajoittamaan henkilötietojensa käsittelyä esimerkiksi siinä tilanteessa, kun rekisteröity odottaa Unelmamekoilta vastausta tietojensa oikaisemista tai poistamista koskevaan pyyntöön.

Rekisteröidyn oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen  

Siltä osin, kun rekisteröity on itse toimittanut asiakasrekisteriin tietoja, joita käsitellään rekisteröidyn antaman suostumuksen tai toimeksiannon nojalla, rekisteröidyllä on oikeus saada tällaiset tiedot itselleen pääsääntöisesti koneluettavassa muodossa ja oikeus siirtää nämä tiedot toiselle rekisterinpitäjälle.

Rekisteröidyn oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle 

Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle, jos rekisterinpitäjä ei ole noudattanut toiminnassaan soveltuvaa tietosuojasääntelyä.

Muut oikeudet 

Mikäli henkilötietoja käsitellään rekisteröidyn suostumukseen perustuen, rekisteröidyllä on oikeus peruuttaa suostumuksensa ilmoittamalla tästä Unelmamekoille tämän tietosuojaselosteen kohdan 13 mukaisesti.

Yhteydenotot 

Kaikissa henkilötietojen käsittelyyn liittyvissä kysymyksissä ja omien oikeuksien käyttämiseen liittyvissä tilanteissa rekisteröidyn tulee ottaa yhteyttä Unelmamekkoihin.

  • Sähköpostitse: sirpa.majakero@unelmamekot.fi
  • Postitse osoitteeseen: Unelmamekot Oy/Asiakastietokanta/Keskuskatu 18-20, 11100 Riihimäki.
  • Tulemalla Unelmalemmikkien myymälään Keskuskatu 18-20, 11100 Riihimäki

Unelmamekot voi tarvittaessa pyytää rekisteröityä täsmentämään pyyntöään kirjallisesti ja rekisteröidyn henkilöllisyys voidaan tarpeen vaatiessa varmentaa ennen muihin toimenpiteisiin ryhtymistä. 

Tietosuojaseloste on päivitetty: 23.5.2018